Rūpējoties par mūsu klientu finanšu pratību, esam sagatavojuši apkopojumu par banku populārākajiem paņēmieniem, kas tiek izmantoti “pārdodot” pensiju produktus.

2. pensiju līmenis nav OCTA, tas nav jāatjauno katru gadu

Šis samērā vienkāršs triks ar 2. pensiju līmeņa informācijas atjaunošanu, par kuru jau rakstījām iepriekš, diemžēl vēl joprojām ir topā. Zini savas tiesības- Tev nav pienākums informēt banku par to, kur ir Tavs 2. pensiju līmenis, nav regulāri “jāpārapstiprina” tas vai arī kādā citā veidā “jāatjauno” dati. Tāpat bankai nav tiesības pieprasīt klientam uzrādīt 2.pensijas līmeņa konta izrakstu

Lai pārceltu 3. pensiju līmeņa kapitālu uz INDEXO, nav jādodas uz bankas filiāli

Zini savas tiesības! Jau vairāk kā gadu spēkā ir likuma norma, kas nodrošina iespēju veikt 3. pensiju līmeņa kapitāla pārcelšanu attālināti. Bankas internetbankā (vai līdzīgā vietnē) ir jābūt iestrādātai attiecīgai kapitāla pārcelšanas formai. Bankai nav tiesību likt klientam doties uz tās filiāli vai kādā citā veidā atteikt pieteikt 3. pensiju līmeņa kapitāla pārcelšanu attālināti.

Pensiju uzkrājumus būtiski ietekmē ne tikai regulāras iemaksas, bet arī vidējais ienesīgums

Arvien biežāk banku komunikācijā uzsvars tiek likts uz to, ka uzkrājumu veidošanā galvenais ir veikt regulāras iemaksas. Nenoliedzami, regulāras iemaksas ir tikpat svarīgas kā regulāra sportošana. Taču regulāru iemaksu veikšana nav pamats nesekot līdzi izvēlēta pensiju plāna ienesīguma rādītājiem. Kaut arī faktiskais klienta kapitāla ienesīgums visdrīzāk atšķirsies no pensiju plāna vidējā ienesīguma, plāna vidējais ienesīgums ir tas rādītājs, kas ļauj ilgtermiņā salīdzināt vairākus pensiju plānu savā starpā. Lielāks pensiju plāna vidējais ienesīgums parasti rezultējas lielākā klienta uzkrājumā. Ieskaties vismaz divas reizes gadā manapensija.lv-> Pensiju 2.līmenis-> Aktuālie dati un salīdzini sava pensiju plāna ienesīgumu ar pārējo plānu rezultātiem.

2. pensiju līmeņa plānu nevajag izvēlēties maksājot par komunāliem pakalpojumiem

Tehnoloģiju attīstība paver plašas reklāmas iespējas, par kurām klients bieži vien kļūst nelaimīgs. Dažreiz sanāk pat vēl sliktāk, klients nemaz nenojauš, ka negribīgi pieteicās kādam pakalpojumam. Tā, piemēram, veicot komunālo pakalpojumu apmaksu internetbankā, klientam var tikt piedāvāts “Izvēlēties viņam piemērotu pensiju plānu”. Zini savas tiesības- banka nezina kuru 2. pensiju līmeņa plānu ir izvēlējies klients. Tādēļ ļoti iespējams, ka klientam jau ir piemērots un izdevīgs pensiju plāns. Savu 2. pensiju līmeņa plānu var noskaidrot valsts informācijas portālā latvija.lv, izmantojot šo saiti https://latvija.lv/epakalpojumi/ep44/Apraksts. Pensiju plāna izvēle ir nopietns lēmums, ko nav ieteicams apvienot ar rēķinu apmaksu. Velti šim lēmumam laiku, izpēti informāciju www.manapensija.lv!

Raksti mums uz [email protected], ja esi pamanījis kādu no šiem banku paņēmieniem, vai arī ja esi saskāries ar kādu citu triku.