Jautājumi?

Sūtīt
Pievienoties
Pievienoties

Blogs

Blog INDEXONetīrie paņēmieni jeb – kā bankas pārdod pensiju produktus?

Netīrie paņēmieni jeb – kā bankas pārdod pensiju produktus?

Kad sociālajos medijos publicējām šķietami pašsaprotamu faktu – bankas nedrīkst atriebties ieguldītājiem par pensiju plāna maiņu, paceļot hipotekārā kredīta likmi vai savādāk – reakcija bija entuziastiska un aktīva. Viens atbalstītājs pat minēja, ka esot aizpildījis pieteikumu "INDEXO Izaugsme" uz vietas bankā, lai demonstrētu savu attieksmi.

Acīmredzot daļa sabiedrības jūt aizvainojumu pret bankām. Tas ir saprotams, ņemot vērā agresīvos un bieži maldinošos paņēmienus, ko bankas izmanto, pārdodot savus produktus – tostarp 2. pensiju līmeni.

Šodien ieskicēsim divus populārus paņēmienus, par kuriem mums ir ziņojuši INDEXO atbalstītāji. Tad aicināsim jūs komentāros pastāstīt par citiem.

Tikai ceļot šo "slikto praksi" dienas gaismā, varam ar to cīnīties.

1. Ja gribi labākus nosacījumus – piesakies pensijai!

Katrs, kurš apciemo banku filiāles, būs saskāries ar aicinājumu pieteikties 2. pensiju līmenim – pat sarunā par pilnīgi nesaistītu tēmu.

Vēlaties izņemt bankas karti? Labi. Parakstiet, lūdzu, šo pieteikumu mūsu 2. pensiju līmenim!

Atnācāt nomainīt kodu kalkulatoru? Būs jāuzgaida. Varbūt tikmēr pieteiksities 2. pensiju līmenim?

Pārdošanas stils tāds pats kā kioskos, kur visiem piedāvā kafiju vai šokolādi – gribi tu vai ne. Šeit atšķirība tāda, ka klients bankas darbinieku mēdz uztvert kā autoritāti un baidās strīdēties pretīm.

Kad ar vienkāršu aicinājumu nav gana, bankas pielieto spiedienu.

Vēlaties labāku likmi hipotekārajam kredītam? Uzticiet mums savu pensiju.

Vēlaties ienesīgāku termiņnoguldījumu? Nāciet mūsu pensiju līmenī.

Utt. utml.

Daudzi paklausīgi paraksta, ko liek – bieži pat nezinot, par ko ir runa. Arī manā ģimenē bijis gadījums – kāds finansēs ne pārāk zinošs radinieks atnāk mājās, rāda papīru, saka "šito man lika parakstīt".

Protams, pieteikums 2. pensiju līmenim. . .

Sliktākais ir bailes, ko šāds pārdošanas paņēmiens rada banku klientos.

Tieši bailes ir īstais vārds. Kā savādāk skaidrot to, ka cilvēki mums jautā:

Vai mana banka uzzinās, ka pievienojos INDEXO?

(Atbilde: ja pievienosies caur šo saiti, tad neuzzinās.)

2. pensiju līmenis nav banku izdomāts komercprodukts. Tā ir valsts fondēta, obligātas dalības pensiju shēma.

Nevienam nevajadzētu baidīties veikt brīvu pensiju pārvaldītāja izvēli. Tas nav pieļaujams.

Ja kāds banku pārstāvis draud tev ar sekām par pievienošanos INDEXO, sazinies ar mums. Cīnīsimies par tavām tiesībām ar visiem mūsu resursiem!

2. Klientu apvārdošana

Bankas par 2. pensiju līmeņa pārvaldīšanu ņem augstākās komisijas attīstītajās valstīs, apmaiņā piedāvājot zemu ienesīgumu. Šādā situācijā pēdējais, ko bankas vēlas sastapt, ir zinošs, informēts klients. Tādēļ pensiju produkti tiek pārdoti, izmantojot visu, izņemot skaidru, atklātu valodu.

Jau esam rakstījuši par šo brīnišķo reklāmu Swedbank pensiju plānam "Dinamika" (klikšķini, lai redzētu pilnā izmērā):

Banka klientiem reklamē, ka "Dinamika" ir atzīts par labāko pensiju plānu Centrālajā un Austrumeiropā. Jautājums – pēc kādiem kritērijiem balva piešķirta?

Plāns "Dinamika", kaut lielākais tirgū, ir uzrādījis zemāko 10 gadu ienesīgumu starp visiem 2. pensiju līmeņa plāniem (vidēji 2,3 % gadā, 1. 08. 2017. dati). Tikmēr pārvaldīšanas izmaksas no dalībniekiem tiek ņemtas prāvas (2016. gadā tie bijuši 1,71 % no aktīviem).

Pagātnes ienesīgums, protams, neko daudz nesaka par nākotni. Iespējams, ka "Dinamiku" turpmāk gaida spoži rezultāti. Tomēr reklamēt šo plānu kā labāko ne tikai Latvijā, bet visā reģionā – neapskatot ne izmaksas, ne ieguldīšanas politiku, ne citus nozīmīgus principus – šķiet dīvaini.

Vai ir pārsteidzoši, ka klienti neuzticās bankām, ja viņiem tiek šādi "mālētas acis"?

Pastāsti par savu "mīļāko" pārdošanas paņēmienu!

Banku pārdošanas paņēmieni ir daudz un dažādi. Esam apskatījuši tikai divus – visticamāk pat ne spilgtākos.

Vai tev ir bijusi "interesanta" saruna banku filiālē?

Esi mocījies ar banneriem internetbankā?

Bijusi kāda cita pārsteidzoša pieredze ar pensiju pārdevējiem?

Padalies! Pastāsti komentāros vai – ja vēlies apspriesties privāti – raksti mums uz info@indexo.lv.

Mēs apkoposim komentārus un cīnīsimies par to, lai situācija tirgū mainītos.

Runāsim skaļi par nejēdzībām Latvijas finanšu vidē. Tikai tā varam panākt pozitīvas pārmaiņas.

Esam pārliecināti: jau pavisam drīz klienti no bankām vairs nebaidīsies.

Tikmēr atgādinām:

Ja nevēlies, lai tava banka uzzina, ka esi pārgājis uz INDEXO, spied šeit un pievienojies caur portālu latvija.lv!

32 Komentāri
  • Zorgs Zorgs , 01/08/2017 Atbildēt

    2. līmeņa pensiju fonda pārvaldnieku var mainīt tikai reizi gadā. Neviens neliedz 1. janvāra rītā pāriet uz to fondu, kas pašam patīk. Un pēc tam ar laipnu smaidu parakstīt bankas piedāvātos, zinot, ka tie netiks ņemti vērā. Būs gan sirdsmiers, gan bonusi…

    • Ja vēlies palikt pie esošā pārvaldītāja, šis paņēmiens nepalīdzēs. . . Piemēram, ja šobrīd esi INDEXO un 1. janvārī parakstīsi atkārtotu pieteikumu pievienoties INDEXO, pieteikums netiks ieskaitīts kā pārvaldītāja maiņa. Tādēļ banka ar banneri vai veiklu pārdevēja manevru Tevi varēs pārvilkt pie sevis.

      Banka arī saņem informāciju par to, vai caur viņiem veiktais pieteikums ir veiksmīgs, tā kā, ja pārslēgties neizdosies, banka to zinās.

  • Edgars Edgars , 01/08/2017 Atbildēt

    Klaji ar šo esmu saskāries divas reizes:
    1. Pirms nu jau daudziem gadiem ar SEB, kur konsultants pat ņemot vērā, ka pieprasīju jaunu formu bez ieķeksētā pieteikuma pensijas plānam, bija pamanījies nosūtīt pieprasījumu, lai pensijas plāna maiņa notiktu. Tikai pēc laika atklājās, ka ir bijis šāds pavērsiens. Banka protams pēc tam atvainojās un teica kaut ko par to, ka konkrētais cilvēks vairs nestrādā (?) bankā.
    2. Pirms dažiem mēnešiem, kad devos uz banku pēc kartes – konsultants ļoti centās pieradīt, ka man arī ir jāparaksta pieteikums par pensijas plāna maiņu, lai gan dažas nedēļas iepriekš konsultants pie kura noformēju hipotekāro tajā pat filiālē ne uz ko tādu nespieda un bijām vienojušies, ka es pats apskatīšos, salīdzināšu darbības rezultātus un tad došu ziņu vai gribu pieslēgt.
    Tāda lūk pieredze… 🙂 Un bannerus esmu iemācījies ignorēt jau sen… 😀

    • “konkrētais cilvēks vairs nestrādā”

      Strādāju reiz darbavietā, kur izpilddirektoram tas bija mīļākais triks, ko stāstīt klientam, ja bija iepriekš nolaista kāda laža. 🙂

  • VanK VanK , 01/08/2017 Atbildēt

    Mainīju kodu kalkulatoru un bankas klerks kā jau parasti piedāvā visus pop-up ekrānus, kas nu tam uz datora izlec – tajā skaitā 2. līmeni. Tad nu vienkāršākais veids, kā apstulbināt klerku ir pajautāt ar ko jūsu xx plāns ir labāks par citas Bankas yy un ar kādiem riskiem man būtu jārēķinās ieguldot jūsu plānā? Var jau vēl paspīdzināt – kādos konkrētos aktīvos jūsu plāns iegulda? Vēl neesmu redzējis nevienu klerku, kas nesāktu stostīties. Pat žēl brīžiem sametas. Privātbaņķieri, ‘zelta’ klientu menedžeri un tamlīdzīgie gan ir slīpētāki.

    Starp citu pēdējos 3 gados S&P ir apmēram +30%, kamēr labākais plāns 2. līmenī pat nesasniedz 15%. Aktīvi menedžēts tas ir. Ha! To arī var pajautāt – kā tad tā? Un paskatīt ko klerks teiks.

  • Sandra Sandra , 01/08/2017 Atbildēt

    Sveiki!
    Vai Indexo ir plānots nākotnē piedāvāt 3.pensiju līmeni vai uzkrājošo dzīvības apdrošināšanu?

    • Jo raitāka būs atsaucība 2. pensiju līmenim, jo drīzāk varēsim piedāvāt arī citus risinājumus. Tādēļ aicinām stāstīt par mums draugiem un paziņām!

  • Vai agresīva vēlme izmantot Mobilly aplikāciju pensiju 2.līmeņa pieteikumiem ir kvalificējama kā ētiska?

    • Labdien,

      Mobilly risinājums nodrošina ērtu pieeju latvija.lv sadaļai, kurā iespējams mainīt pensiju plānu. Līdz šim lietotājam bija jāburas cauri latvija.lv labirintiem, kas izdevās tikai retajam. Šis risinājums ir pieejams visiem tirgus dalībniekiem.

      Neredzam šeit nekādu ētisku problēmu. Katrs cilvēks, kurš dodas uz http://pensijas.mobilly.lv un nomaina pensiju plānu, dara to pēc brīvas gribas. To pašu nevaram teikt par cilvēkiem, kuri netīšam nospiež uz milzīgajiem internetbanku banneriem vai neuzmanības pēc paraksta dokumentu, kurš filiālē iedots kopā ar 3-4 citiem (kas ir reāla prakse tirgū, par kuru mums stāsta cilvēki).

      Ar cieņu,

      Toms

      • Mārtiņš Mārtiņš , 02/08/2017 Atbildēt

        internetbankā nav iespējams “netīšām” parakstīt pieteikumu pensiju 2. līmenim. Pieteikums ir jāapstiprina ar autorizācijas līdzekli – mobilo aplikāciju, kodu karti vai kalkulatoru, kas nu katram ir.

        • Tas netraucē bankām veidot maldinošas kampaņas. Piemēram, šī gada sākumā viena no vadošajām bankām meta laukā bannerus, praktiski visiem saviem lietotājiem piedāvājot “apstiprināt” dalību bankas pensiju plānā – ne izvēlēties, bet apstiprināt, it kā pašsaprotamu birokrātisku lietu, kura vienkārši periodiski jāizdara. Gandrīz tā kā apstiprināt savu adresi vai telefona numuru. Tas arī brīnišķīgi nostrādāja. Pēc tam pārējie pārvaldītāji savā starpā sūdzējās, kā ar vienu paņēmienu masveidā noslaukti viņu klienti – daudzi no kuriem pat neapzinājās, ka kaut ko maina. Tas gan atkal liecina par zemo sabiedrības zināšanu līmeni, bet nešķiet pareizi to šādā veidā izmantot. Vismaz latvija.lv variantā visiem ir skaidrs, ka notiek izvēle starp dažādiem pensiju plāniem un pašam jāizdomā, kuram uzticēties.

  • Ticiet man….citu nomelnošana nekad nepaceļ Tevi augstākā līgā…kaut vai tās būtu bankas vai valdība, kurus mēģini pazemot….

    • Mēs esam un būsim skaļi un atklāti par nejēdzībām tirgū. Klusums ir izdevīgs tikai bankām, kuras 14 gadus ir pelnījušas vieglu peļņu uz Latvijas iedzīvotāju rēķina. Vienīgā iespēja ieviest pārmaiņas tirgū ir pamodināt sabiedrību un norādīt uz to, kā tiek izšķērdēti viņu uzkrājumi.

  • Andrejs Andrejs , 02/08/2017 Atbildēt

    Saņemot Nordea piedāvājumu hipotekāra kredīta nosacījumiem tika uzsverts, ka nosacījumi (zemākā likme) ir spēkā tikai tad, ja tiks parakstīts līgums 3.pensiju līmenim un kredītkarte. Nejauši izdevās uzzināt, ka pēc tam var atteikties no šiem produktiem, kas neietekmēs kredīta nosacījumus.

    Pēc dažiem mēnešiem saņemot atjaunoto maksājumu karti filiālē tika piedavāts 2.pensiju līmenis. Proti, bija stāstīts, ka pensiju plāns ir ienesīgākais tirgū parādot visādus krāsainos grafikus.

  • Uldis Uldis , 02/08/2017 Atbildēt

    Dažādos laikos esmu bijis klients KrājBankā, SEB, Citadele, Swedbank, DNB. Un katrā no šīm bankām, apmeklējot klātienē jau gaidīju to brīdi, kad būs teksts – un kur Jums 2.pensiju līmenis? Ziniet, mūsu plānam X pēdējos Y mēnešos ir labākais rezultāts – vai tad Jums vienalga, kas notiek ar Jūsu pensiju? Pacietīgi un pieklājīgi paskaidroju, ka aizgājušam vilcienam jau par vēlu skriet pakaļ un nav nekāda garantija, ka arī turpmāk būs labākais rezultāts. Turklāt jebkurš plāns var atrast tādu (samērā īsu) laika periodu, kurā tam pieaugums ir labāks nekā otram. Un ka uz vietas steigā šeit bankā nekādu lēmumu pieņemt netaisos, mājās izvērtēšu informāciju un tad izlemšu.
    Pats uzbāzīgākais variants bija DNB internetbankā banneris – kaut kas apmēram – vēlies 20€ savā kontā, spied šeit lai uzzinātu vairāk. Pēc uzklikšķināšanas laikam atvērās (a varbūt pat neatvērās) informācija, ka jāpiesakās uz viņu 2.pensiju līmeni un tad dabūs solītos 20€. Izlasīju un jau aizmirsu, bet labākais, ka pēc kādām pāris nedēļām zvana no bankas un saka – Jūs tur nospiedāt, ka gribat mainīt pensiju 2. līmeni…

  • Aldis Aldis , 03/08/2017 Atbildēt

    Izlasīju visus komentāru šinī lapā. Jā katram protams savi piedāvāšanas triki un paņēmieni. Esmu redzējis krūzīšu, kino biļešu, dāvanu karšu un pat bankas ziedojumu labdarībai piedāvājumus.
    Bet kāda tad ir tā pamata patiesībā? Kā izvēlēties 2.pensija līmeņa pārvaldītāju? INDEXO ir izvēlējies “atvērtuma” principu, ja bankām ir diplomātiska vienošanās vienam par otru slikti neizteikties, tad ārpus bankas pārvaldītājs var atļauties sev tādu vaļību. Un? Vai tas dos vēlamos rezultātus? Nedomāju.
    Ja nemaldos ir izstrādāti risku profili, kur tad drīkst ieguldīt 2.pensiju līmeņa līdzekļus un visiem spēlētājiem šie noteikumi ir vienādi. Viss pārējais ir tikai pārdošanas paņēmieni un triki, jo arī INDEXO neko nevar garantēt nākotnē, gluži tāpat kā neviens cits no ieguldījumu pārvaldniekiem.
    Mēs jau parasti paši sev gudri šķietam visādās jomās un ne reti sevi uzskatām par ekspertiem, bet patiesībā mūsu zināšanas ir tikai kaut kur virspusīgi sagrābstīti marketinga saukļi un daļēji atainota informācija, bet mums jau ir viedoklis un mēs visu zinām. Tas ir nožēlojami. Līdzīgi arī ir ar ieguldījumu pārvaldīšanu. Un vienmēr ir tās atrunas par likmēm, ienesīgumu un pārējiem, protams no pārvaldītāja neatkarīgiem apstākļiem, kāpēc rezultāts ir tieši šāds un vēl uzsverot, ka pat šinī situācija nemaz nevarēja būt labāk. Un visi tam mutes atvēruši tic, jo izklausās ticami.
    Izbrīnu rada tie komentētāji, kuri mēģina bankā “paspīdēt” ar īpašām asprātībām. Bankas klerkam ir n-to produktu nosacījumi jāpārzina un protams, ka viņi katru dienu neseko līdz savu pensijas līmeņa datiem un pat pārvaldītāja pārskatus un bukletus nelasa. Savukārt, ja ir tikai viens produkts, tad protams zināšanas tanī var noslīpēt līdz spožumam.
    Bet jo biežāk jūs mainiet pārvaldītāju, jo mazāks paliek pensiju kapitāls, jo vienā vieta šī fonda daļas tiek pārdotas par aktuālo cenu un citā nopirkta. Un arī ne būt par kaut kādu izmeklētu cenu, bet par tās dienas cenu, kad kāds ir spējis veiksmīgi pārliecināt par plāna maiņu.
    Nu kaut kā tā.

    • Labdien, Aldi!

      Tieši tā – katrs sevi uzskata par gudrāko un stāsta, cik spējīgi izvēlēsies ieguldījumus, bet pasaules statistika parāda, ka ar gudrību nepietiek un aktīvo pārvaldītāju vidū rezultāti vairāk atkarīgi no sakritībām kā no prasmēm.

      Vienīgais faktors, kurš ar augstu ticamību norāda uz ilgtermiņa ienesīgumu, ir izmaksu līmenis. Un tieši šeit atvērtuma princips ir būtisks. Jo banku pensiju plāni ne tikai ņem augstākās komisijas attīstītajās valstīs – tie arī iekasē dažādas papildu slēptās izmaksas, kas vēl vairāk samazina ienesīgumu (piemēram, pārieguldot pensiju naudu citos, dārgos savas grupas pārvaldītos fondos).

      Tādēļ arī mēs nesolam “gudrāk” pārvaldīt pensiju uzkrājumu. Mēs ieguldam līdzekļus pasaules tirgus indeksos, turam tos ilgtermiņā, un nodrošinam pēc iespējas zemākas izmaksas (tai skaitā uz pusi zemākas pārvaldīšanas izmaksas kā līdz šim ņēmušas bankas). Pārejais atkarīgs no pasaules ekonomikas attīstības un tirgus indeksu ilgtermiņa dinamikas. Par šīs pieejas priekšrocībām liecina arī pasaules pētījumi, piemēram:

      http://news.morningstar.com/articlenet/article.aspx?id=752485

      Pēdējo pārdesmit gadu laikā pasaule pāriet uz zemu izmaksu ieguldījumu produktiem, jo statistika skaidri norāda, ka dārgie, aktīvi pārvaldītie fondi uzrāda vājus rezultātus. Tikmēr Latvijas 2. pensiju līmenī komisijas palikušas praktiski nemainīgi augstas 14 gadu griezumā.

      Tieši tajā nedēļā, kad publiski pieteicām INDEXO projektu, pirmais tirgus dalībnieks būtiski samazināja komisiju līmeni kādam no saviem pensiju plāniem. . . 14 gadi bez pārmaiņām, un nu beidzot kaut kas notiek. Tādēļ arī cīnamies.

    • Ilga Ilga , 22/08/2017 Atbildēt

      Par “nopirkts par tās dienas cenu” tas ir taisnība , bet ir viena nianse 🙂

  • Ainārs Ainārs , 03/08/2017 Atbildēt

    Man liekas, ka Indexo nav nekāda labdarības iestāde un pēc būtības grib pārvilināt klientus pie sevis radot kopēju ienaidnieku. Tas arī ir lēts triks. Papildus cenas ir mainīgs lielums un ir bezatbildīgi pieņemt, ka tās nemainīsies pieaugot aktīvu apjomiem. Papētīju banku prospektus un tur liela daļa ir mainīgā likme, kas tiek pielietota tikai, ja ienezīgums pārsniedz tirgus indexu konsekventi vairākus gadus. Papildus Indexo, kas tas ir par caurspīdīgumu, ja stāstad par nenormālajiem ietaupījumiem, kaut starpība vidējam cilvēkam gadā patreiz ir 5 EUR. Ceru, ka cilvēki ir pietiekami gudri, lai nodalītu mārketinhu no patiesās situācijas.

    • 14 gadus tirgū nebija pārmaiņu un bankas ņēma augstākās komisijas attīstītajās valstīs. Tas, ka bankas _var_ ņemt mazākas komisijas, nenozīmē, ka to darīs, ja nebūs spiediena. Tas, ka pirmā kustība tirgū bija nedēļā, kad parādījāmies mēs, pats par sevi runā.

      Jūsu norādītā mainīgā komisija pašreiz faktiski nestrādā (tā ir definēta ļoti izdevīgi pārvaldītājiem, atsaucoties uz Euribor indeksu, nevis akciju vai obligāciju tirgus indeksiem). Pārvaldītāji saņem lielu mainīgo komisiju arī pie vājiem rezultātiem.

      Ietaupījumi no komisiju samazināšanas ir reāli un būtiski. Gadi līdz pensijai ir daudz, augstās komisijas savācas, un augstu komisiju rezultātā ienesīgums ir nožēlojams. Uz to norādām ne tikai mēs, bet pasaules eksperti:

      https://ig.ft.com/sites/isa-calculator/

      Īstermiņa domāšana ir izdevīga tikai bankām. (Jāmin arī, ka Jūsu aprēķins par 5 EUR ieguvumu neatbilst realitātei. Vidējam 2. PL dalībniekam, samazinot komisijas no 1.5% līdz 0.75%, šobrīd jau ieguvums ir 18 EUR gadā. Vidējam INDEXO ieguldītājam 54 EUR gadā. Turpinoties iemaksām un aktīvu apjomam strauji augot, šis ietaupījums ik gadu kļūst arvien lielāks.)

  • Artūrs Artūrs , 03/08/2017 Atbildēt

    Jau 3 mani komentāri kaut kā ir pazuduši un netiek attēloti. Nez vai šo arī nocenzēs. Man ir jautājums, ja esat tik atklāti, kāpēc cenzējat komentārus ?

    • Neviens komentārs šajā blogā netiek cenzēts, ja vien tas nesatur rupjības vai nav spams. Necenzējam pat anonīmus komentārus no konkurentiem (kur pieslēgums veikts vai nu ar bankas pārstāvja privāto e-pasta adresi vai no kādas bankas IP adreses, kas samērā bieži novērojams).

      Visi komentāri nonāk moderātora sarakstā un parādās mājas lapā pēc tam, kad tie ir pārbaudīti. Tā kā mums ir arī citi darbi darāmi, dažreiz tas notiek tikai nākamajā darba dienā. Tādēļ var paiet laiks pēc komentāra nosūtīšanas līdz tas parādās lapā.

  • Aija Aija , 03/08/2017 Atbildēt

    Viss raksts un komentāri vairāk izskatās kā banku sfēru nomelnošana, lai pievilinātu klientus uz šo indexo… pati stradaju apdrosinasana un ir nerakstits likums, ka nedrikst nomelnot otru kompaniju vai jebkuru citu konkurentu… loti negliti. Reali pat pretigi sametas…

    • Nozarēs, kurās valda normāla konkurence, šāds nerakstītais likums ir pamatots.

      2. pensiju līmeņa nozarē konkurence nav bijusi 14 gadus. Bankas ņem augstākās komisijas attīstītajās valstīs par vāju rezultātu un mierīgi sēž katra ar savu tirgus daļu. 40 miljoni EUR par pensiju pārvaldīšanu (šogad būs vēl vairāk), kamēr reālās izmaksas ir daudzas reizes mazākas – tas nav normāli. Nav normāli tas, ka gandrīz pusi mūsu pensiju uzkrājumu peļņas savāc pārvaldītājs, kā tas ir bijis pēdējos gados.

      INDEXO dibināja vairāk kā 30 uzņēmēji un uzņēmumu vadītāji, kurus šī situācija kaitināja. Mēs to mainīsim. Tā kā mums nav ne filiāļu tīkla, ne internetbankas, vienīgais rīks, kas mums ir pieejams, ir publiskas debates un sociālie mediji. Tādēļ neklusējam un neklusēsim par nejēdzībām nozarē.

    • Ozi Ozi , 04/08/2017 Atbildēt

      Aijai. Bet Viņi (Indexo) jau nenomelno. Vnk saka kā ir-un t.i. fakts , ka Swedbankas “Dinamika” urāda ļoti vājus rezultātus ! Bet naudiņu par savu švako darbošanos nekaunās paņemt. Būtu vismaz virs inflācijas turējušies.

      • Berziņš Berziņš , 06/09/2017 Atbildēt

        Jā man patīk, jebkura kustība izmaksu optimizācijā ir laba, turklāt jauns konkurents liks banku kartelim padomāt.

  • Jānis Jānis , 03/08/2017 Atbildēt

    Vai kādi visādi banku aizstāvji saradušies! Laikam patiesība pārāk acis grauž.

  • Didzis Didzis , 06/08/2017 Atbildēt

    Pārgāju uz INDEXO. Gaidīsim rezultātus. Pirmais mēnesis neiedvesmo. Zinu, ka teju visiem šis mēnesis nebija visai labs, bet INDEXO kritums ir pat lielāks nekā dažam labam banku piedāvātam plānam. Iespringstiet!

    • Labdien, Didzi!

      Paldies, ka izvēlējāties INDEXO.

      Jāuzsver: “INDEXO Izaugsme” iegulda pasaules finanšu tirgus indeksos pēc noteikta aktīva sadalījuma un seko t.s. pasīvajai līdzekļu pārvaldīšanas filosofijai. Esam pārliecināti, ka ilgtermiņā (10+ gadi) šī pieeja ar lielu ticamību uzrādīs pievilcīgus rezultātus. Kādēļ tas ir tā, skaidrojam šeit un citur:

      https://indexo.lv/par-indeksu-fondiem/

      Par īstermiņa rezultātiem neko nesolam un arī nevaram solīt. Nedēļas, mēneša vai pat gada griezumā rezultāti ir pilnībā atkarīgi no konkrētu indeksu svārstībām. Būs gan zaudējumu, gan peļņas periodi.

      Ņemot vērā prospektā aprakstīto pasīvo līdzekļu pārvaldīšanas pieeju, mēs neveicam nekādas darbības, lai ietekmētu īstermiņa rezultātu (“iespringt”). Kā rāda pasaules finanšu pētījumi, šādi mēģinājumi “uzminēt” īsto rīcību un ietekmēt īstermiņa rezultātu ilgtermiņā izmaksā vairāk nekā tie ir vērti (jo katra lieka darbība izmaksā naudu).

      Ja varu atbildēt uz kādiem jautājumiem par šo pieeju, droši rakstiet!

      Ar cieņu,

      Toms

  • Māra Māra , 14/08/2017 Atbildēt

    Ja par banku pārdošanas politiku, tad atcerējos, ka 2006. gadā ņemot kredītu bankas nosacījums “izdevīgākam” % bija pieteikšanās 3. pensiju līmenim, jo 2. līmeni man jau nopārdeva piesakoties studiju kredītam. 🙂
    SEB bankas superizdevīgais bāzes % bija 1.2, kas pieskaitot 5 gadu fiksēto Eiribor, man 10 gadus vidēji sastādīja 3.7 % no ~40 000 euro.
    Piekrītu, ka SEB banneri, tieši tā arī izskatās, ka neliela formalītāte, tāda pati kā savas adreses aktualizēšana labākai saziņai ar klientu.

    Šodienas DB interesanta intervija ar Nordea Pensions Latvia valdes locekli I.Arefijevu. Redz, arī viņi domā samazināt komisiju – ar to arī apsveicam. Bet atļaušos citēt atbildi uz jautājumu, kādēļ līdz šim tās nav samazinātas.
    “…lielākajai daļai cilvēku, kas dzimuši pēc 1971,g., 2.p.l. ir obligāts, līdz ar to kopā ar tiem cilvēkiem, kas iesaistījušies brīvprātīgi, plāniem ir vairāk kā 1.2 milj klientu. Regulāri veiktās aptaijas p.l. klientu vidū liecina, ka cilvēkiem ir ļoti maza interese par tiem, līdz ar to šādā situācijā īsti nav pamata pieļāvumam, ka pārvaldniekam būtiski samazinot komisijas, viņš uzreiz iegūtu lielāku tirgus daļu.”
    Sapratāt, klientiem nav interese, tirgus stabils un sadalīts – čakarējam pēc pilnas programmas, tiešā tekstā un nepārprotami 🙂 🙂 🙂

  • Daina Daina , 09/09/2017 Atbildēt

    Salīdzināšana jau piederas pie priekšrocību izvērtēšanas, tomēr, pārdodiet savus produktus ar to, kas tiem ir labāks, nevis ar to, kas ir slikts citiem.

    • Par INDEXO priekšrocībām runājam daudz, tomēr uz nejēdzībām industrijā norādām un turpināsim norādīt. Priekšrocības var novērtēt tikai klients, kuram ir interese par produktu. Līdz šim sabiedrības interese par 2. pensiju līmeni bijusi minimāla – kas arī ir ļāvis pārvaldītājiem nesamērīgi pelnīt uz ieguldītāju rēķina. Lai interesi celtu, ir jānorāda uz netaisnībām un jādara tas skaļi.

      Ir viena lieta pārdevējam kritizēt konkurenta televizoru, kuram mazāk skaidra bilde vai kurš savādāk nav ideāls. Ir cita lieta norādīt uz plaši izplatītu tirgus praksi: maldināt klientus, tad izmantot klientu intereses un informācijas trūkumu, par vāju rezultātu ņemot augstākās līdzekļu pārvaldīšanas komisijas attīstītajās valstīs.

      Kopš INDEXO šovasar par šīm tēmām sāka skaļi runāt, tirgus ir sašūpojies, komisijas jau sāk samazināties, un visiem skaidrs, ka gaidāmas lielas pārmaiņas par labu ieguldītājiem. Ja mēs būtu bijuši klusi un jauki un nevienam dzīvi netraucētu, tad efekta nebūtu nekāda.

Tavs komentārs

Tava e-pasta adrese netiks publicēta. Atzīmētie lauki ir obligāti aizpildāmi *